خرید عطر گرمی

خرید عطر گرمی

خرید عطر گرمی

عطر گرمی
عطر گرمی

عطر چیست ؟

عطر ماده‌ای خوشبوست که برای خوشبو سازی بدن یا محیط از آن استفاده می‌شود. خرید عطر گرمی , عطر از مواد طبیعی یا از ترکیب اسانس‌ها، تثبیت‌کننده‌ها و حلال‌ها و ترکیبات معطر تشکیل می‌شود. مواد اولیه معطر سازنده عطر از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌گردند.

خرید اسانس عطر

از طریق متن‌ها و حفاری‌های باستان‌شناسی معلوم شده‌است که عطرها در بعضی از تمدن‌های اولیه انسانی وجود داشته‌اند. عطرسازی مدرن از اواخر قرن نوزدهم میلادی که تولید مصنوعی مواد معطری همچون وانیلین و کومارین بطور تجاری ممکن شد، شروع گردیده‌است.

تاریخچه

هنر عطرسازی در زمان باستان از میان رودان و مصر شروع شده و درایران و روم باستان توسعه پیدا کرد. اولین شیمی‌دان ثبت شده در دنیا زنی بنام تاپوتی می‌باشد، یک عطر ساز که طبق لوحه‌های خط میخی در هزاره دوم قبل از میلاد در میان رودان می‌زیسته‌است.[۱] او گل‌ها، روغنها و اگیر ترکی را با دیگر مواد معطر چندین بار متوالی تقطیر و صاف می‌کرده تا عطر مورد نظر را تولید نماید.[۲]

در سال ۲۰۰۵،[۳] باستان شناسان آنچه که تصور می‌شود قدیمی‌ترین عطر جهان می‌باشد را در پیرگوس، قبرس کشف کردند. این عطرها قدمتی بیش از ۴٬۰۰۰ سال دارند. در این مجموعه حداقل ۶۰ دستگاه تقطیر، کاسه برای مخلوط کردن، قیف و بطری عطر در یک کارگاه ۴۳٬۰۰۰ فوت مربعی (۴٬۰۰۰ متر مربعی) کشف گردید.[۴] در زمان‌های قدیم مردم با استفاده از گیاهان و ادویه جاتی مانند بادام، گشنیز، گل تلفونی (مورد سبز)، رزین رسته مخروطیان، ترنج، و همچنین انواع گل عطر تولید می‌کرده‌اند.[۵]

«در اواخر هزاره چهارم پیش از میلاد در سیلک کاشان ….. غیر از ظروف سفالین بعضی تُنگ‌های کوچک از مرمر، که گویا مخصوص نگهداری عطر بود در حفریات سیلک پیدا شده‌است و همچنین مقداری آئینه مسی جهت آرایش به دست آمده‌است.

خرید آنلاین عطر

درقرن نهم میلادی ابویوسف کندی شیمیدان عرب، کتابی دربارهٔ عطرها به نام شیمی عطر و تقطیر نوشته‌است. این کتاب شامل بیش از یک صد دستور برای تهیه روغنهای معطر، مرهم‌ها، عرق‌های گیاهی و جایگزین‌هایی برای داروهای پر هزینه می‌باشد. به علاوه در این کتاب ۱۰۷ روش و دستورالعمل برای عطرسازی و ساخت تجهیزات مربوطِ، از جمله انبیق، شرح داده شده‌است.[۷]

دانشمند ایرانی ابن سینا فرایند عصاره‌گیری از گل‌ها با استفاده از روش تقطیر را که امروزه بطور معمول استفاده می‌گردد معرفی کرد. اولین تجربه او با گل رز بوده‌است. از زمان این کشف، عطر از مخلوطی از روغن‌ها، گیاهان یا گلبرگ‌های خرد شده که یک ترکیب قوی معطر را بوجود می‌آورند به دست می‌آید. از این میان گلاب بلافاصله میان مردم محبوب شد. مواد اولیه و تکنولوژی تقطیر در کشورهای شرقی به‌طور قابل توجهی صنعت عطرسازی و پیشرفت‌های علمی و بخصوص شیمی را در غرب تحت تأثیر قرار داده‌اند.

اطلاعات کاملی درباره عطر

بسیاری از عطر فقط خریدن و اسپری کردن آن روی لباس را بلد هستند اما ما به شما می گوییم که عطر هم برای خود دنیایی دارد.

نگهداری عطر

بعد از استعمال عطر گرمی از محکم بسته شدن درش مطمئن شوید. شیشه عطرهای گرمی را در جاهای گرم یا در معرض نور خورشید قرار ندهید. این کار باعث از بین رفتن بخش زیادی از بوی عطر و در عین حال تیره شدنش می‌شود. به همین خاطر است که خیلی از تولید‌کنندگان عطرها شیشه‌های تیره یا مات را برای عطرشان انتخاب می‌کنند.

سعی کنید عطری را انتخاب کنید که انگار برای شما ساخته شده است، عطری که با آن احساس راحتی کنید. به این‌که این عطر روی بدن فلان دوست یا آشنا خوش بوست اکتفا نکنید. عطرها را حتما باید روی بدن خودتان امتحان کنید. پوست هر کسی، میزان خشک یا چرب بودنش و حتی رایحه شخصی هر فردی با دیگران متفاوت است.

خرید عطر اصل

وقتی برای خرید عطر به فروشگاهی می‌روید، آن عطر را روی بدن‌تان اسپری کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. معمولا بعد از 10دقیقه عطرها خودشان را نشان می‌دهند و می‌توانید تشخیص بدهید برای شما مناسب هستند یا نه اما هستند عطرهایی که در یک ساعت اول چندان دوست داشتنی به‌نظر نمی‌رسند

و تازه بعد از گذشت یک ساعت خودی نشان می‌دهند. سعی کنید برای خرید عطر اصلا و ابدا عجله نکنید. باور کنید آدم لباسی با پارچه زبر را راحت‌تر از عطر نامناسب تحمل می‌کند!

تمام محصولات عطری

از تمام محصولات وابسته به عطرتان استفاده کنید.اگر دقت کرده باشید به‌خصوص عطرهایی که توسط کمپانی‌های معروف تولید می‌شوند معمولا داخل جعبه‌هایی هستند که سایر محصولات مثل لوسیون و ژل حمام یا دوش هم درون شان قرار گرفته است.

خرید عطر گرمی درجه یک

برای این‌که همیشه بوی خوب‌تان به قوت نخستین لحظات استفاده از عطر باقی بماند می‌توانید موقع استحمام از ژل دوش یا حمام این محصولات استفاده کنید. بعد از استحمام، لوسیون همان محصول یا اسپری را مورد استفاده قرار دهید.

در نهایت هم ادوپرفیوم‌تان را روی بدن اسپری کنید و مطمئن باشید که این رایحه تا استحمام بعدی به‌خوبی روی بدن‌تان باقی خواهد ماند. به خاطر داشته باشید برای استفاده از لوسیون خوب است که از پاها شروع کنید. این طوری عطر لوسیون رو به بالا می‌رود و خیلی خوب روی بدن می‌نشیند.

عطر ارزان قیمت هرگز!

فروش عطر گرمی
فروش عطر گرمی

دقت داشته باشید که هیچ گرانی بی‌حکمت نیست! مسلما یک عطر ارزان قیمت نه چندان معروف نمی‌تواند جای شركت‌های معتبر سازنده عطر را بگیرد. در مورد عطرهای نامرغوب باید بدانید که ممکن است کمی پس از استفاده بدبو شوند.

برای همین اگر از این نوع عطرها دارید آن‌ها را به هیچ‌وجه روی لباس‌تان اسپری نکنید. این کار باعث می‌شود بوی بد به خورد لباس برود و به سختی بتوانید از دستش خلاص شوید اما اگر روی مچ دست‌های‌تان اسپری شده باشد با شست‌وشو به راحتی از بین خواهد رفت.

عطر را معمولا روی لباس اسپری نمی‌کنند، به‌خصوص پرفیوم‌ها و ادوپرفیوم‌ها، چون میزان روغن آن‌ها بالاست و روی لباس لکه می‌اندازد، ولی اگر خیلی دوست دارید لباس‌تان هم بوی عطر بدهد، می‌توانید عطر را روی لباس‌های تیره و با فاصله اسپری کنید، آن هم در محل‌هایی که به چشم نمی‌آیند، مثل زیر تای یقه لباس.

عطر گرم، عطر سرد

معمولا بیشتر افراد تعریف ساده عطر گرم و سرد را می‌شناسند؛ می‌دانند عطرهایی که در آن‌ها رایحه شکلات یا چوب صندل یا ادویه‌های شرقی به کار رفته باشد عطرهای گرم به حساب می‌آیند و عطرهایی که در آن‌ها رایحه لیمو و نارنج یا هندوانه به کار رفته باشد عطرهای خنک هستند. برای فصل‌های سرد باید از رایحه‌های گرم استفاده کرد و برای فصل‌های گرم از رایحه‌های سرد .

عطر اصل

حالا که کم‌کم به بهار نزدیک می‌شویم، بد نیست به فکر عوض کردن عطرتان بیفتید. برای این فصل از رایحه‌های خنک استفاده کنید. بهتر است برای این فصل 2 عطر تهیه کنید؛ یکی برای استفاده روزمره و دیگری برای مهمانی‌ها. عطرهای سنگین، مثل تولیدات  شركت دیور یا ورساچه را در مهمانی‌ها استفاده کنید؛ این عطرها معمولا به تلخی یا شیرینی می‌زنند.

از آن‌جایی که با ورود به فصل بهار روزهای گرم هم کم‌کم خودی نشان می‌دهند به سراغ عطرهایی با ماندگاری بالا بروید. بدن در فصول گرم سال، بیشتر عرق می‌کند و همین مسئله باعث از بین رفتن زود به زود بوی عطر می‌شود برخلاف زمستان که عطرها برای خودشان حالا حالاها می‌مانند و جایی نمی‌روند! 

نحوه درست استفاده‌ کردن از عطر

خیلی‌ها فکر می‌کنند همین که عطر گرمی را روی بدن اسپری کنند، کار تمام است! اشتباه نکنید. عطر زدن آداب مخصوص به‌خودش را دارد، البته اگر دل‌تان می‌خواهد ماندگاری عطرتان بیشتر شود و مرتبا مجبور به استفاده مجدد نباشید؛

عطر گرمی را روی قسمت‌های نبض‌دار بدن اسپری کنید آن هم نه از فاصله خیلی نزدیک. عطری که از فاصله نزدیک اسپری شود روی یک نقطه جمع می‌شود و احتمال این‌که بوی آن به تلخی بزند زیاد می‌شود. مچ دست‌ها، گردن (در مواردی ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود) و آرنج‌ها محل‌های اصلی اسپری شدن عطر هستند.

دست‌تان را در فاصله 10 تا 15 سانتی‌متری این نقاط بگیرید و به آرامی عطر را اسپری کنید. در مورد مچ دستان یک نکته را به خاطر داشته باشید؛ بعد از استفاده از عطر گرمی ، مچ‌ها را به هم نسایید؛ این کار باعث خراب شدن بوی عطرتان می‌شود.

بعضی‌ها عطر را تنها روی گردن‌شان اسپری می‌کنند اما فقط به گردن اکتفا نکنید چون بخش زیادی از بوی عطرتان رو به بالا خواهد رفت و کمرنگ می‌شود. مچ دست‌ها برای تکمیل این پروژه عالی است!

یک راه جالب دیگر هم برای این‌که بوی خوش‌تان بیشتر شود وجود دارد، مقداری کمی از عطرتان را در هوا اسپری کنید و به سمتش بروید، این طوری عطر روی تمام بدن‌تان خواهد نشست.

اگر عطرتان ماندگاری کمی دارد و برای مثال تا از خانه به مهمانی برسید پریده است یا کمرنگ شده، خوب است شیشه را به همراه‌تان داشته باشید و وقتی نزدیک مقصد مورد نظرتان شدید از عطرتان مجددا استفاده کنید. این کار عطر را تازه‌تر نگه می‌دارد.

خرید عطر
خرید عطر

 

نحوه استفاده از عطرها

عطرهای خالص بطور عُرفی بر روی نقاطی از بدن که نبض دارند پاشیده می‌شوند. نقاطی مانند پشت گوش‌ها، پشت گردن، سمت داخلی مچ، آرنج و زانوها از آن جمله‌اند تا گرمای این نقاط عطر را گرم کرده و رایحه آن را بطور مداوم پخش کند. خرید عطر گرمی . در صنعت عطر جدید، استفاده از عطرهایی با غلظت‌های متفاوت با توجه به زمان استفاده از آن‌ها در طول روز پیشنهاد می‌شود: محصولاتی با شدت پخش بوی ملایم مانند روغن حمام، شامپو بدن و لوسیون بدن برای صبح؛ ادو تولت برای بعدازظهر و عطرهایی که به نبض‌ها پاشیده می‌شوند برای غروب پیشنهاد می‌گردند.[۹] ادکلنها بسرعت متصاعد شده و تا دو ساعت پخش بو دارند. ادوتویلتها از دو تا چهار ساعت بویشان پخش می‌شود، در صورتی که عطرها تا شش ساعت نیز می‌توانند پخش بو داشته باشند.[۱۰] 

خرید اینترنتی عطر خالص

عوامل مختلفی می‌توانند بر چگونگی تأثیر عظرها بر بدن استفاده‌کننده و در نهایت بوی رایحه عطر گرمی مؤثر واقع شوند. از رژیم غذایی به عنوان یکی از این عوامل می‌توان نام برد، به‌طوری‌که مصرف غذاهای تند و چرب شدت رایحه عطرها را افزایش می‌دهد.[۱۱] مصرف داروها نیز می‌تواند خصوصیات عطر را تحت تأثیر قرار دهد.[۱۱] خشکیِ نِسبی پوست استفاده‌کننده نیز مهم است، عطرها بر روی پوست‌های چرب مدت بیشتری نسبت به پوست‌های خشک پخش بو دارند.[۱۰]

رایحه درمانی (عطر درمانی یا آروماتراپی)

رایحه درمانی عطر گرمی ، استفادهٔ درمانی از گیاهان است که بر اساس اسانسها پایه‌گذاری شده و به وسیلهٔ روش‌هایی مانند ماساژ، کمپرس، اسپری، حمام، دوش، استنشاق و … باعث تعادل و هماهنگی بین شرایط فیزیکی، روحی و روانی فرد می‌گردد

نُت‌های رایحه

عطر نیز در تشابه با نت‌های موسیقی به داشتن سه گروه از نت‌های گوناگون توصیف می‌شود که یک رایحه هماهنگ را بوجود می‌آورند. این نت‌ها به مرور زمان آشکار می‌شوند، اولین بویی که از عطر گرمی به مشام می‌رسد مربوط به نت بالایی می‌باشد. به دنبال آن نت میانی احساس می‌شود و در آخرین مرحله نت پایه) خود را به تدریج آشکار می‌نماید. این نتها با دقت و با توجه کامل به فرایند تبخیر عطر به وجود می‌آیند.

  • نت بالایی: بویی است که به محض استفاده از یک عطر به مشام می‌رسد. نت‌های بالایی شامل ملکولهای کوچک و سبکی هستند که به سرعت تبخیر می‌شوند. آن‌ها در شکل‌گیری احساس اولیه یک فرد نسبت به آن عطر نقش مهمی ایفا کرده و در نتیجه در فروش آن عطر بسیار حیاتی می‌باشند.
  • نت میانی: بویی است که درست زمانی که نت بالایی در حال محو شدن می‌باشد خود را نشان می‌دهد. ترکیبات نت میانی قلب یا بدنه اصلی یک عطر را تشکیل می‌دهند و به عنوان یک پوشش برای عدم احساس بوی نامطبوع اولیه نت پایه عمل می‌کنند. این بوی ناخوشایند ابتدایی در نت‌های پایه با گذشت زمان مطبوع و دل‌انگیز می‌شوند.
  • نت پایه: هنگام محو شدن بوی نت میانی، نت پایه شروع به آشکار شدن می‌کند. نت‌های پایه و میانی یک عطر با یکدیگر اساس عطر را تشکیل می‌دهند. فروش عطر گرمی . نت‌های پایه عمق و استحکام هر عطر را به وجود می‌آورند. ترکیبات این گروه از بوها غنی و عمیق بوده و معمولاً تا ۳۰ دقیقه بعد از استفاده به مشام نمی‌رسند.

رایحه‌های نت‌های بالایی و میانی تحت تأثیر رایحه نت پایه قرار می‌گیرند، به‌علاوه رایحه نت پایه نیز به وسیلهٔ مواد استفاده شده در نت میانی تغییر می‌کند. سازندگان عطرها معمولاً نت‌های عطرها را منتشر کرده و به‌طور معمول آن‌ها را به صورت هرم رایحه‌ها با عبارات نمایشی و انتزاعی به نمایش می‌گذارند.

عطر ، خرید اینترنتی عطر ، عطر گرمی ، خرید عطر گرمی ، فروش عطر گرمی

خرید اینترنتی عطر گرمی

5/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *